Obsah > Pilotované lety > STS > STS-134 > Průběžné info
Znak mise
Raketoplán: Endeavour F-25
Mise: STS-134 / ULF6
Náklad: AMS-02, ELC-3
Start: 16.5.2011 14:56 SELČ
Rampa: LC-39A, KSC, Florida
Přistání: (1.6.2011)
Letiště: SLF, KSC, FLorida

Odkazy:
MEK VMCC (cz)
info Space40 (cz)
info MEK (cz)
aktuality NASA (en)
info CBS News (en)
info NASA (en)
diskuse a aktuality (cz)
chat.kosmo.cz (cz)
web kamery na KSC (en)
SpaceflightNow.com (en)
fotogalerie NASA (en)
fotogalerie KSC (en)
NASA TV (en)
technologie STS (en)

Na této stránce je průběžné online zpravodajství z mise STS-134, připravované autory ze serveru kosmo.cz (kontakt aholub@centrum.cz) [autorefresh stránky 5 minut].

1.6.2011 09:45 (ah)
Raketoplán Endeavour bude za několik měsíců umístěn v muzeu v Los Angeles.
1.6.2011 09:09 (ah)
Přesný čas dosednutí hlavního podvozku raketoplánu na přistávací dráhu byl 8:34:51 SELČ, takže mise STS-134 trvala 15 dní, 17 hodin a 38 minut.
1.6.2011 08:40 (ah)
Skončila poslední cesta raketoplánu Endeavour do kosmu. Během 19 let služby Endenavour uskutečnil celkem 25 kosmických misí, při kterých vykonal 4677 oběhů kolem Země a v kosmu strávil dohromady 299 dní.
1.6.2011 08:35 (ah)
Raketoplán Endeavour STS-134 úspěšně přistál na dráze SLF na KSC v 8:35 SELČ.
1.6.2011 08:31 (ah)
Rychlost cca Mach 1,6 a výška cca 12 km.
1.6.2011 08:26 (ah)
Raketoplán doletěl nad Floridu, má rychlost cca Mach 5 a výšku cca 40 km.
1.6.2011 08:23 (ah)
Endenavour má stále ještě rychlost Mach 10 a je cca 750 km od KSC.
1.6.2011 08:19 (ah)
Raketoplán už je nad střední Amerikou.
1.6.2011 08:11 (ah)
Výška je teď cca 80 km a vzdálenost ke KSC je cca 6000 km.
1.6.2011 08:10 (ah)
Raketoplán už je v hustých vrstvách atmosféry a jeho povrch se silně zahřívá. Přistání je plánováno na dráze 15, takže Endeavour před přistáním udělá dlouhou levou zatáčku o 245°.
1.6.2011 07:50 (ah)
Byla využita hned první plánovaná možnost k přistání. Raketoplán Endeavour v 7:39 SELČ provedl motorický brzdicí manévr a vydal se na cestu k Zemi.
31.5.2011 14:10 (ah)
V úterý 31.5.2011 se kosmonauti v raketoplánu věnovali přípravám na přistání (testy systémů raketoplánu, úklid kabiny, zaklopení parabolické antény pro pásmo Ku). Přistání STS-134 je plánováno na KSC na Floridě dne 1.6.2011 kolem 8:35 SELČ. Druhá možnost je o oběh později, cca v 10:11 SELČ. Předpověď počasí pro Floridu je zatím nadějná.
30.5.2011 10:40 (ah)
V 10:38 SELČ byl proveden závěrečný separační manévr a raketoplán odletěl do bezpečné vzdálenosti od stanice.
30.5.2011 10:30 (ah)
K největšímu opětovnému přiblížení raketoplánu k ISS došlo kolem 10:25 SELČ do vzdálenosti cca 300 metrů přímo pod stanicí (směrem k Zemi).
30.5.2011 10:15 (ah)
Raketoplán je nyní cca 500 metrů pod stanicí a ještě stále se k ní přibližuje.


30.5.2011 10:00 (ah)
Senzory STORRM byly zapmuty už při prvním příletu Endeavour STS-134 k ISS 18.5.2011 a podle vyjádření řídicího střediska fungovaly výborně.
30.5.2011 09:06 (ah)
Přibližovací manévr STORRM je velmi podobný manévrům, jaké používaly kosmické lodě Apollo. Přílet k cílovému tělesu neprobíhá "zdola" nebo "zepředu" (jak je to běžné dnes), ale zhruba pod úhlem 45° "zezadu".
30.5.2011 08:54 (ah)
V 8:39 SELČ (ve vzdálenosti cca 10 km za stanicí) byl proveden první motorický manévr raketoplánu, kterým byl zahájen návrat ke stanici ISS. Hlavním senzorem zkoušeným při STORRM je optický navigační systém, který vysílá 30 laserových pulzů za sekundu směrem k ISS a vytváří 3D mapu svého okolí.
30.5.2011 08:15 (ah)
Raketoplán provedl standardní oblet stanice a pak se dočasně vzdálil několik km daleko. Odtud se ale začne přibližovat zpět k ISS v rámci testu STORRM (Sensor Test for Orion Relative Navigation Risk Mitigation) k ověření navigačního vybavení vyvíjené pilotované lodi Orion.
30.5.2011 06:30 (ah)
Raketoplán Endeavour STS-134 se odpojil od stanice ISS přesně podle plánu, tedy 30.5.2011 v 5:55 SELČ.
29.5.2011 13:40 (ah)
Všech šest členů posádky raketoplánu Endeavour STS-134 už opustilo stanici ISS a také průlezy už byly uzavřeny (ve 13:25 SELČ). Odpojení raketoplánu od ISS je naplánováno na 30.5.2011 v 5:55 SELČ.
29.5.2011 09:00 (ah)
V neděli 29.5.2011 bylo dokončeno přenášení nákladu a dráha stanice byla také zvýšena cca o 1 km pomocí RCS motorků raketoplánu Endeavour. Už dnes kolem 13:00 SELČ se obě posádky rozloučí, rozdělí a budou uzavřeny průlezy mezi raketoplánem a ISS. K vlastnímu odpojení a odletu STS-134 od stanice ale dojde až zítra (30.5.2011) kolem 6:00 SELČ.
28.5.2011 17:00 (ah)
Třináctý letový den (28.5.2011) byl věnován opravě zařízení CDRA (Carbon Dioxide Removal Assembly) a také přenášení nákladu mezi raketoplánem a kosmickou stanicí.
27.5.2011 13:40 (ah)
Výstup EVA-4 skončil ve 13:39 SELČ. Trval 7 hodin a 24 minut. Byl to nejen poslední výstup v rámci STS-134, ale také to byl poslední (164.) výstup posádky raketoplánu do kosmu (během STS-135 má sice proběhnout ještě jeden výstup do kosmu, ale ten mají uskutečnit členové dlouhodobé posádky na ISS). Dnešní výstup byl zcela úspěšný a moc pěkný.
27.5.2011 13:14 (ah)
Kosmonauti se vrací do přechodové komory. Výstup EVA-4 se chylí ke konci.
27.5.2011 12:47 (ah)
Před koncem výstupu ještě Chamitoff v nadplánu vyfotografoval experiment STP H3 na plošině ELC-3. Při té příležitosti udělal z vrcholu ELC-3 i řadu fotografií celé stanice ISS, která je na americké straně zcela dokončena.
27.5.2011 12:36 (ah)
Fincke úspěšně povolil všechny 3 šrouby na ELC-3 (u třetího šroubu musel sice použít trochu více síly, ale šroub se uvolnil). Chamitoff opravil jeden povolený úvaz na plošině OTP.
27.5.2011 12:18 (ah)
Chamitoff sestoupil z konce SSRMS a uložil úchyt nohou APFR na povrch ISS. Poté se vrátil do přechodové komory modulu Quest, aby si doplnil zásoby kyslíku ve skafandru. Fincke mezitím uvolňuje pojistné šrouby na plošině ELC-3, které při startu přidržovaly náhradní rameno pro manipulátor SPDM Dextre.
27.5.2011 11:20 (ah)
PDGF byl na PAA upevněn pomocí 4 šroubů. Instalace OBSS na ISS tím byla dokončena a nástavec je nyní oficiálně nazýván ISS Boom Assembly (IBA) [případně Enhanced ISS Boom Assembly]. Bohužel se toto zařízení už nedá použít k inspekci tepelné ochrany raketoplánu, protože původní senzory na nástavci byly elektricky odpojeny.
27.5.2011 11:02 (ah)
Celková doba výstupů do kosmu na ISS právě v tuto chvíli dosáhla hranici 1000 hodin (při 159 výstupech).
27.5.2011 10:44 (ah)
Všech 6 šroubů adaptáru PAA Chamitoff úspěšně utáhnul. Začíná konečná instalace PDGF na OBSS.
27.5.2011 10:30 (ah)
Podle řídicího střediska má nyní výstup cca 45 minut zpoždění proti plánu.
27.5.2011 10:26 (ah)
EFGF byl úspěšně uvolněn a kabel k němu přestřižen. Na řadě je instalace adaptéru PAA (PDGF Adapter Assembly) na OBSS. Teprve na tento adaptér bude později namontován úchyt PDGF.
27.5.2011 10:20 (ah)
Chamitoff povoluje 6 šroubů, kterými je stávající raketoplánový úchyt EFGF připevněn k OBSS.
27.5.2011 10:15 (ah)
Fincke přenesl PDGF na P3. Chamitoff poblíž P3 nastoupil na konec SSRMS (měl s tím poměrně dost potíží) a chystá se demontovat EFGF z OBSS.
27.5.2011 09:16 (ah)
Kosmonauti společně uvolnili PDGF z P6. Oproti plánu mají zpoždění cca 20 minut.
27.5.2011 08:18 (ah)
PDGF bude sejmut z nosníku P6 a Chamitoff ho přenese k OBSS tak, že přitom bude nohama uchycen na konci manipulátoru SSRMS.
27.5.2011 08:16 (ah)
Nástavec OBSS už byl pomocí staničního manipulátoru SSRMS uložen na připravené držáky na středovém hlavním nosníku ISS (ITS S0/S1). Dalším úkolem je vyměnit na OBSS stávající krajní úchyt EFGF za standardní staniční PDGF tak, aby prodloužení dosahu SSRMS bylo co největší (na OBSS je standardně úchyt PDGF jen ve středu nástavce).
27.5.2011 08:00 (ah)
Výstup EVA-4 zahájili Fincke a Chamitoff 27.5.2011 v 6:15 SELČ. Cílem výstupu je uložení OBSS (Orbiter Boom Sensor System) na S0/S1, sejmutí PDGF (Power and Data Grapple Fixture) z P6, jeho výměna za EFGF (Electric Flight Grapple Fixture) na OBSS a uvolnění náhradní mechanické ruky manipulátoru Dextre.
26.5.2011 09:20 (ah)
Už jedenáctý letový den (26.5.2011), ještě u ISS, proběhla závěrečná kontrola tepelné ochrany raketoplánu, protože nástavec OBSS bude následně při EVA-4 uskladněn na stanici k případnému využití (může prodloužit dosah staničního manipulátoru SSRMS).
25.5.2011 14:40 (ah)
Výstup EVA-3 skončil ve 14:37 SELČ, takže trval 6 hodin a 54 minut.
25.5.2011 14:00 (ah)
Před koncem výstupu EVA-3 ještě Feustel nasnímal infračervenou kamerou experiment STP-H3 na plošině ELC3 a Fincke nainstaloval pár kousků tepelné izolace na úchyt vysokotlakého zásobníku (také umístěného na plošině ELC3).
25.5.2011 12:35 (ah)
Instalace nové kabeláže k modulu Zarja a k novému soklu PDGF byla dokončena.
25.5.2011 11:20 (ah)
Ještě před natahováním silové kabeláže, se kosmonauti věnovali zapojování nových EWC antén na modulu Destiny, což byla práce, která zbyla z výstupu EVA-1. Po drobných potížích se tento úkol podařilo úspěšně dokončit kolem 11:15 SELČ.
25.5.2011 09:22 (ah)
Většina zbývajícího času výstupu je určena pro natahování a zapojování napájecích a datových kabelů mezi modulem Zarja, novým soklem PDGF a příslušnými konektory na modulu Unity a na hlavním nosníku stanice. To zajistí nejen aktivaci PDGF, ale také redundantní (záložní) napájení ruského segmentu stanice z amerického energetického systému.
25.5.2011 09:20 (ah)
Fincke přišrouboval blok VSC na místo a Feustel k VSC zapojil 4 konektory s kabeláží. Po překrytí tepelnou izolací byla práce s VSC úspěšně dokončena.
25.05.2011 09:00 (ah)
Kosmonauti úspěšně upevnili sokl PDGF (Power and Data Grapple Fixture) na připravené úchyty na modulu Zarja. Následuje montáž videopřevodníku VSC (Video Signal Conditioner) těsně vedle PDGF.
25.5.2011 08:00 (ah)
Výstup EVA-3 zahájili Feustel a Fincke 25.5.2011 v 7:43 SELČ. Hlavním úkolem výstupu je montáž a aktivace (zapojení) soklu PDGF na ruský modul Zarja (aby tam mohl v budoucnu překročit staniční manipulátor SSRMS).
24.5.2011 11:00 (ah)
Dnešní devátý letový den posádka STS-134 na ISS absolvuje několik interview a tiskových konferencí s médii. Odpoledne pak začnou přípravy na zítřejší plánovaný třetí výstup do kosmu (EVA-3).
24.5.2011 08:00 (ah)
Kondraťjev, Nespoli a Colemanová v lodi Sojuz TMA-20 odletěli od ISS a ve 4:27 SELČ úspěšně přistáli v Kazachstánu. Dlouhodobá posádka stanice bude doplněna po startu Sojuzu TMA-02M, který je plánován na 7.6.2011.
23.5.2011 21:00 (ah)
Průlez mezi ISS a Sojuzem TMA-20 byl uzavřen ve 20:45 SELČ.
23.5.2011 15:00 (ah)
Dnes (23.5.2011) má posádka STS-134 pár hodin osobního volna. Později, v noci z 23. na 24.05.2011 odletí část posádky Expedice 27 (Kondraťjev, Nespoli, Colemanová) v lodi Sojuz TMA-20 od ISS a přistane na Zemi. Při odletu budou kosmonauti snímkovat stanici s připojeným raketoplánem Endeavour STS-134 a s připojenou evropskou nákladní lodí ATV-2. K uzavření průlezů má dojít dnes kolem 20:20 SELČ, k odpojení ve 23:35 SELČ a k samotnému přistání Sojuzu TMA-20 pak 24.5.2011 kolem 4:30 SELČ.
22.5.2011 16:30 (ah)
Výstup EVA-2 skončil v 16:12 SELČ (trval celkem 8 hodin a 7 minut).
22.5.2011 15:30 (ah)
Nakonec Feustel a Fincke úspěšně promazali a opět zakrytovali i druhou část rotačního spoje SARJ P3. Po úklidu pracoviště se vrátili do přechodové komory.
22.5.2011 14:00 (ah)
Než se kosmonauti vrátili k promazávání SARJ P3, dokončil Fincke instalaci držáku na S1 a Feustel namontoval ochrannou krytku objektivu kamery na manipulátoru Dextre a také promazal úchopový mechanizmus Dextre.
22.5.2011 13:36 (ah)
Feustel už také dokončil odpojování dočasných hadic (použitých pro doplnění amoniaku) a nastavení chladicího okruhu na P6 do provozní konfigurace.
22.5.2011 13:27 (ah)
Kosmonauti odkryli část obvodu SARJ P3 a promazali všechna místa, kam se dostali. Nyní bude SARJ i se solárnimi panely otočen o cca 200° aby bylo možno promazat i zbytek SARJ. Otáčení zabere kolem 45 minut a kosmonauti se mezitím budou věnovat dalším plánovaným činnostem (práci na manipulátoru Dextre a instalaci držáků na S1).
22.5.2011 10:27 (ah)
Doplnění amoniaku z nádrže ATA na P1 do potrubí na P6 bylo úspěšně dokončeno.
22.5.2011 08:45 (ah)
Výstup EVA-2 zahájili Feustel a Fincke 22.5.2011 v 8:05 SELČ. Cílem výstupu je hlavně doplnění amoniaku do chladicí smyčky stanice na nosníku P6 a promazání rotačního spoje SARJ P3 (tedy na levoboku stanice).
21.05.2011 21:00 (ah)
Hlavní akcí šestého letového dne byla cílená inspekce tepelné ochrany raketoplánu pomocí senzorů OBSS. Byla zaměřena na jednu oblast spodní strany raketoplánu, která podle snímků z ISS vykazuje poškození ochranných dlaždic a technici na Zemi potřebují další data pro vyhodnocení závažnosti tohoto poškození. Měření z OBSS byla odeslána do řídicího střediska. Výsledky budou sděleny posádce STS-134 v příštích dnech.
20.5.2011 15:30 (ah)
Výstup EVA-1 skončil v 15:29 SELČ. Trval tedy 6 hodin a 19 minut.
20.5.2011 14:21 (ah)
Kosmonauti namontovali dvojici nových komunikačních antén na okraj modulu Destiny, ale nedostanou se dnes už k plánovanému zapojení kabeláže k anténám. Ve skafandru Grega Chamitoffa totiž přestal fungovat senzor oxidu uhličitého a řídicí středisko rozhodlo ukončit výstup EVA-1. Zbývající práce budou dokončeny při některém z budoucích výstupů do kosmu.
20.5.2011 12:50 (ah)
Všechna potřebná potrubí na P6 byla úspěšně odvzdušněna (odvětrána). Tím je systém připraven na doplnění amoniaku do chladicí smyčky při výstupu EVA-2.
20.5.2011 11:57 (ah)
MISSE 8 i osvětlovací reflektor byly naistalovány na svá místa. Feustel dále namontoval ochranný překryt na rotační spoj SARJ S3 (zůstal otevřený po jednom z výstupů během Expedice 16). Kosmonauti se nyní chystají na odvzdušnění amoniakového chladicího okruhu na P6.
20.5.2011 10:37 (ah)
Oba staré panely MISSE 7 už byly přeneseny a upevněny v nákladovém prostoru raketoplánu. Feustel nyní přemístí nový panel MISSE 8 z nákladového prostoru raketoplánu na ELC-2 (na původní místo MISSE 7A). Chamitoff mezitím nainstaluje nový osvětlovací CETA reflektor na nosník S3 stanice.
20.5.2011 09:26 (ah)
Výstup EVA-1 byl zahájen v 9:10 SELČ přepojením skafandrů na vnitřní zdroje. Po přípravě pracoviště je provním úkolem sejmutí materiálových experimentů MISSE 7A a MISSE 7B z nosníku S3 (z ELC-2) na ISS a jejich přenesení do nákladového prostoru raketoplánu k dopravě na Zemi.
20.5.2011 07:10 (ah)
V plánu pátého letového dne (20.5.2011) je především první výstup do kosmu (EVA-1). Drew Feustel a Greg Chamitoff si už oblékají skafandry v modulu Quest. Cílem výstupu je výměna experimentu MISSE, instalace propojky amoniaku mezi nosníky P3 a P6 a montáž komunikačního vybavení na modul Destiny. Výstup EVA-1 má začít kolem 9:15 SELČ.
19.5.2011 12:00 (ah)
Instalace AMS na ISS byla úspěšně dokončena v 11:46 SELČ. Tím byl nejen splněn jeden z hlavních úkolů mise STS-134, ale oficiálně tak byla dokončena stavba americké části Mezinárodní kosmické stanice.


19.5.2011 10:50 (ah)

19.5.2011 09:57 (ah)
Spektrometr AMS-02 byl pomocí SRMS vyzdvižen z nákladového prostoru raketoplánu a nyní byl předán staničnímu manipulátoru SSRMS k přenesení k S3 a konečné instalaci.


19.5.2011 09:06 (ah)

19.5.2011 08:19 (ah)
Hlavním úkolem dnešního dne je instalace spektrometru AMS-02 na nosník S3 stanice ISS (pomocí manipulátorů SRMS a SSRMS).


19.05.2011 08:00 (ah)
Po vyhodnocení snímků z RPM otočky raketoplánu u ISS bylo nalezeno několik drobnějších poškození dlaždic tepelné ochrany raketoplánu. Je možné, že některé z nich si vyžádají dodatečnou kontrolu pomocí senzorů OBSS. Tato kontrola by proběhla v sobotu 21.5.2011.
18.5.2011 22:00 (ah)
Instalace plošiny ELC-3 na ISS byla úspěšně dokončena kolem 18:00 SELČ. Na plošině je uskladněna řada náhradních dílů a vybavení pro dlouhodobý provoz stanice. Jedná se o dvojici komunikačních antén pro pásmo S, vysokotlakou nádrž s kyslíkem, náhradní zásobník amoniaku, novou mechanickou ruku pro manipulátor Dextre a také sadu experimentů.
18.05.2011 16:00 (ah)
Na programu dnešního letového dne je ještě vyzdvižení plošiny ELC-3 z nákladového prostoru raketoplánu a její instalace na nosník P3 na ISS (pomocí staničního manipulátoru SSRMS).
18.5.2011 14:11 (ah)
Po otevření všech průlezů se obě posádky setkaly na stanici ISS ve 14:10 SELČ.
18.5.2011 12:15 (ah)
Raketoplán Endeavour STS-134 se úspěšně připojil ke stanici ISS 18.5.2011 ve 12:14 SELČ.
18.5.2011 12:00 (ah)
Vzdálenost mezi oběma kosmickými tělesy je už menší než 50 metrů.
18.5.2011 11:27 (ah)
Otočka RPM byla dokončena. Raketoplán se pomalu přesouvá do bodu před stanicí (ve směru letu), odkud zahájí závěrečné přibližování, zakončené spojením s ISS.
18.5.2011 11:15 (ah)
Raketoplán se dostal do bodu cca 200 metrů přímo pod stanicí ISS (směrem k Zemi) a zahájil otočku RPM, při které kosmonauti z ISS nafotí spodní část raketoplánu a snímky pak budou odeslány do řídicího střediska k vyhodnocení (zda je tepelná ochrana raketoplánu v pořádku).
18.5.2011 09:28 (ah)
Raketoplán Endeavour STS-134 se pomalu blíží k Mezinárodní kosmické stanici ISS. Nyní jsou obě tělesa cca 15 km od sebe. Snímkovací otočka RPM (cca 200 m pod stanicí) má začít v 11:14 SELČ a vlastní připojení raketoplánu k ISS je naplánováno na 12:16 SELČ.
17.5.2011 22:00 (ah)
V úterý 17.5.2011 provedla posádka STS-134 standardní kontrolu povrchu raketoplánu pomocí senzorů OBSS. Pokračovalo také přibližování k ISS.
16.5.2011 15:39 (ah)
Byl dokončen motorický manévr OMS-2. Raketoplán tak přešel na stabilní oběžnou dráhu a zahájil stíhání stanice ISS, ke které se má připojit 18.5.2011 kolem 12:15 SELČ.
16.5.2011 15:09 (ah)
Hlavní motory SSME dohořely. Byla dosažena základní přechodová oběžná dráha. Nádrž ET byla odhozena.
16.5.2011 14:57 (ah)
Raketoplán Endeavour STS-134 odstartoval!
16.5.2011 14:48 (ah)
Souhlas se startem byl vydán. Odpočítávání opět běží.
16.5.2011 14:07 (ah)
Začalo poslední přerušení odpočítávání. Pokud dá letový ředitel souhlas ke startu, odpočítávání se znovu rozběhne 9 minut před startem, tedy ve 14:47 SELČ.
16.5.2011 12:49 (ah)
Proběhla kontrola radiového spojení posádky s řídicími středisky (na KSC i v Houstonu) a byl uzavřen vstupní průlez do raketoplánu.
16.5.2011 12:28 (ah)
Všech šest členů posádky STS-134 už je na svých místech v raketoplánu Endeavour. Zatím nic nebrání startu ve 14:56 SELČ.
16.5.2011 11:37 (ah)
Kosmonauti začali nastupovat do raketoplánu.
16.5.2011 11:16 (ah)
Posádku STS-134 tvoří velitel Mark Kelly, pilot Greg Johnson, letoví inženýři Roberto Vittori, Drew Feustel, Mike Fincke a Greg Chamitoff.
16.5.2011 11:15 (ah)
Šestičlenná posádka STS-134 odjela z budovy O&C na startovací rampu.
16.5.2011 09:30 (ah)
Odpočítávání zatím probíhá dobře. Byla už odsunuta obslužná věž RSS a úspěšné bylo i tankování externí nádrže ET kapalným kyslíkem a kapalným vodíkem. Na NASA TV běží komentované zpravodajství. Posádka odjede na rampu 39A krátce po 11. hodině SELČ.
13.5.2011 22:00 (ah)
Nové odpočítávání bylo zahájeno v pátek 13.5.2011 ve 13:00 SELČ. Start je naplánován na pondělí 16.5.2011 ve 14:56:28 SELČ. Předpověď počasí pro KSC zatím dává přes 70% šanci na vyhovující podmínky pro start.
6.5.2011 23:00 (ah)
V pátek 6.5.2011 bylo rozhodnuto start posunout na 16.5.2011 (kolem 14:56 SELČ) a misi STS-134 prodloužit na 16 dní.
3.5.2011 08:00 (ah)
V pondělí 2.5.2011 manažeři NASA zhodnotili postup prací a rozhodli, že nejbližší možný termín startu je až 10.5.2011 (kolem 17:21 SELČ).
1.5.2011 18:00 (ah)
V neděli 1.5. se ukázalo, že oprava raketoplánu si vyžádá více času. Nové datum startu ještě nebylo oficiálně stanoveno, ale vypadá to, že start nebude dříve, než 8.5.2011. Posádka už dokonce odletěla z KSC zpět do Houstonu.
29.04.2011 19:25 (ah)
Byl potvrzen odklad startu nejméně na 2.5.2011 ve 20:34 SELČ.
29.4.2011 18:45 (ah)
Nejbližší možný termín startu STS-134 je teď 1.5.2011 ve 20:59:38 SELČ, ale je možné že odklad bude ještě delší.
29.4.2011 18:24 (ah)
Dnešní pokus o start byl zrušen. Problém s vyhříváním APU nemůže být dnes vyřešen včas a proto letový ředitel rozhodl o odkladu startu nejméně o dva dny. Technici se totiž musí dostat do zadní části raketoplánu a to vyžaduje čas.
29.04.2011 18:15 (ah)
Technici zjistili problém s vyhříváním jedné pomocnoé jednotky APU v raketoplánu. Zatím není jasné řešení. Všechny tři jednotky APU musí být v pořádku pro start.
29.04.2011 18:05 (ah)
Tankování nádrže ET bylo úspěšně dokončeno v 15:30 SELČ a šestičlenná posádka odjela na rampu 39A. Také u ISS vše probíhá dobře a nákladní loď Progress M-10M se připojila ke stanici dnes v 16:28 SELČ. Byla to jedna z podmínek pro povolení startu STS-134. Vzletu raketoplánu Endeavour tak zatím nic nebrání, snad kromě počasí, které se na KSC trochu zhoršuje. Plánovaný okamžik startu byl upřesněn na 21:47:55 SELČ.
29.04.2011 07:15 (ah)
Odpočítávání zatím probíhá dobře. Byla už odsunuta obslužná věž RSS. V plánu pro nejbližší dobu je plnění externí nádrže ET kapalným kyslíkem a kapalným vodíkem cca v době od 12:30 do 15:20 SELČ.
27.4.2011 15:30 (ah)
Cílem letu raketoplánu Endeavour STS-134 je doprava a instalce alfa magnetického spektrometru AMS-02 a plošiny ELC3 na Mezinárodní kosmickou stanici ISS. Během mise se uskuteční 4 výstupy do kosmu. Mise STS-134 je posledním letem raketoplánu Endeavour do kosmu. Start je naplánován na pátek 29.4.2011 ve 21:48 SELČ. Odpočítávání už bylo zahájeno a předpověď počasí je dobrá (dává až 80% šanci na vyhovující podmínky pro start).

Pokud není uvedeno jinak, jsou použité fotografie z NASA (viz. Using NASA Imagery) a dalších volně přístupných zdrojů.