Obsah > Pilotované lety > STS > STS-133 > Průběžné info
Znak mise
Raketoplán: Discovery F-29
Mise: STS-133 / ULF5
Náklad: PMM, ELC-4, R2
Start: 24.02.2011 20:53 SEČ
Rampa: LC-39A, KSC, Florida
Přistání: 09.03.2011 17:57 SEČ
Letiště: SLF, KSC, FLorida

Odkazy:
MEK VMCC (cz)
info Space40 (cz)
info MEK (cz)
aktuality NASA (en)
info CBS News (en)
info NASA (en)
diskuse a aktuality (cz)
chat.kosmo.cz (cz)
web kamery na KSC (en)
SpaceflightNow.com (en)
fotogalerie NASA (en)
fotogalerie KSC (en)
NASA TV (en)
technologie STS (en)

Na této stránce je průběžné online zpravodajství z mise STS-133, připravované autory ze serveru kosmo.cz (kontakt aholub@centrum.cz) [autorefresh stránky 5 minut].

9.3.2011 18:47 (ah)
Přesný čas dosednutí hlavního podvozku Discovery na přistávací dráhu byl 17:57:17 SEČ, takže let STS-133 trval celkem 12 dní, 19 hodin a 4 minuty.
9.3.2011 17:57 (ah)
Raketoplán Discovery STS-133 úspěšně přistál.
9.3.2011 17:55 (ah)
Po závěrečné levotočivé zatáčce je raketoplán v ose dráhy 15 letiště SLF na KSC.
9.3.2011 17:50 (ah)
Pozemní kamery už sledují let Discovery.
9.3.2011 17:49 (ah)
Raketoplán už je nad Floridou.
9.3.2011 17:48 (ah)
Rychlost poklesla pod Mach 6.
9.3.2011 17:47 (ah)
Zbývá už jen 10 minut do přistání.
9.3.2011 17:44 (ah)
Raketoplán přeletěl střední Ameriku a kolem Kuby se blíží k Floridě.
9.3.2011 17:41 (ah)
Discovery je stále ještě přes 60 km vysoko a přes 2500 km daleko od přistávací dráhy. Letí rychlostí přes Mach 18.
9.3.2011 17:34 (ah)
Raketoplán už udělal dvě ze čtyř zatáček, které při sestupu slouží k intenzivnějšímu snížení rychlosti.
9.3.2011 17:29 (ah)
Brzdicí manévr proběhl podle plánu a Discovery je už nyní v horních vrstvách atmosféry a intenzivně se zahřívá. Do přistání zbývá necelých 30 minut.
9.3.2011 15:00 (ah)
Vrcholí přípravy na přistání raketoplánu Discovery STS-133. Už byly uzavřeny dveře nákladového prostoru a posádka nastavuje přístroje raketoplánu pro přistání. Začátek brzdicího manévru byl upřesněn na 16:52:04 SEČ a k dosednutí na KSC by pak mělo dojít kolem 17:57 SEČ.
8.3.2011 19:40 (ah)
Po vyhodnocení získaných dat z OBSS byla dnes tepelná ochrana raketoplánu shledána vyhovující pro zítřejší přistání. Předpověď počasí pro Floridu je dobrá. První plánovaná příležitost k přistání začíná 9.3.2011 brzdicím manévrem v 16:55 SEČ a končí přistáním na KSC kolem 17:58 SEČ.
7.3.2011 22:00 (ah)
Ještě 7.3. proběhla závěrečná kontrola tepelné ochrany raketoplánu pomocí OBSS a pak už se kosmonauti začali připravovat na návrat na Zemi. Raketoplán Discovery má přistát na KSC ve středu 9.3.2010 kolem 17:58 SEČ.
7.3.2011 13:00 (ah)
Raketoplán Discovery STS-133 se odpojil od ISS v pondělí 7.3.2011 ve 13:00 SEČ (přesně na čas podle plánu).
6.3.2011 22:30 (ah)
Průlezy mezi raketoplánem a stanicí ISS byly uzavřeny 6.3.2011 ve 22:11 SEČ.
6.3.2011 17:30 (ah)
V sobotu a v neděli 5. a 6.3.2011 kosmonauti dokončili přenášení nákladu mezi raketoplánem a ISS, vybalování věcí z nového modulu PMM a podařilo se jim také opravit zařízení CDRA (Carbon Dioxide Removal Assembly) pro odstraňování oxidu uhličitého z atmosféry stanice. Po chvilce zaslouženého odpočinku se už dnes kosmonauti pomalu chystají na rozloučení a odlet. Raketoplán odletí od ISS až zítra (v pondělí 7.3.2011 ve 13:00 SEČ), ale posádky se rozdělí už dnes krátce po 21:30 SEČ.
4.3.2011 08:00 (ah)
Na konci osmého letového dne se ještě uskutečnil telefonický rozhovor mezi americkým prezidentem Obamou a posádkami na ISS.
3.3.2011 22:35 (ah)
Ve čtvrtek 3.3.2011 kosmonauti vybalovali náklad z modulu PMM a také o cca 1,7 km zvýšili dráhu ISS pomocí manévrovacích motorků raketoplánu. V druhé polovině dne měli kosmonauti trochu osobního volna. Z řídicího střediska bylo oznámeno, že mise STS-133 se prodlužuje o další den, aby bylo více času na vykládání nákladu a aktivaci modulu PMM.
2.3.2011 23:00 (ah)
Výstup EVA-2 skončil ve 22:56 SEČ zahájením tlakování přechodové komory modulu Quest. Výstup tedy trval celkem 6 hodin a 14 minut.
2.3.2011 22:41 (ah)
Drew se musel vrátit k přechodové komoře. Odnesl tam svoje vybavení pro výstup a kontroluje všechny vaky. Bowen mezitím namontoval úchytný adaptér na sokl manipulátoru Strela na ruském modulu Zarja. Nyní už se také vrací do přechodové komory. Výstup EVA-2 končí.
2.3.2011 22:10 (ah)
Drew zjistil, že na jeho přilbě se porouchalo osvětlení. Ve stínu Země už nemůže pracovat.
2.3.2011 22:00 (ah)
Bowen nasadil několik dalších krytek na objektivy různých kamer na povrchu stanice. Drew sejmul část už nepotřebné izolace z konektorů na modulu Tranquility.
2.3.2011 21:30 (ah)
Drew úspěšně utáhnul dva držáky na nosníku P1.
2.3.2011 21:24 (ah)
Bowen fotografuje různá místa na povrchu ISS.
2.3.2011 21:13 (ah)
Drew urovnal odchlíplou izolaci na centrálním nosníku stanice a nyní se pokouší u staničního radiátoru upevnit jeden držák, který se při STS-131 nepodařilo utáhnout.
2.3.2011 20:32 (ah)
Drew namontoval reflektor na druhý vozík CETA. Bowen nasazuje ochrannou krytku na kameru manipuátoru SSRMS.
2.3.2011 20:14 (ah)
Drew nainstaloval reflektor na jeden vozík CETA a pak se na chvíli vrátil do přechodové komory, kde si doplnil zásoby kyslíku ve skafandru. Bowen mezitím dokončil práci u DEXTRE a u modulu Columbus už sestoupil z manipulátoru SSRMS a demontoval z něj úchyt nohou.
2.3.2011 19:30 (ah)
Bowen už na DEXTRE namontoval kameru a nyní pracuje na odstranění už nepotřebné izolace na boku robota.
2.3.2011 19:30 (ah)
Drew sejmul obšívky z bloků elektroniky na ELC-4 a pak se ještě vrátil ke kameře, kterou při EVA-1 s Bowenem přesměrovávali, aby na ní urovnal sluneční clonu bránící kameře částečně ve výhledu.
2.3.2011 18:40 (ah)
LWAPA je pevně uchycena v nákladovém prostoru k dopravě na Zemi. Bowen je na SSRMS přemisťován k "robotu" DEXTRE, na který namontuje kameru. Drew mezitím uložil vak s odvětrávací hadicí na Quest a chystá se sejmout tepelný překryt z nově nainstalované plošiny ELC-4.
2.3.2011 18:24 (ah)
Bowen na SSRMS přenáší LWAPA k raketoplánu.
2.3.2011 18:03 (ah)
Bowen nastoupil na konec manipulátoru SSRMS a zahájil demontáž LWAPA z modulu Columbus.
2.3.2011 17:30 (ah)
Drew už úspěšně vypustil zbytek amoniaku z čerpadla. Nyní demontuje odvětrávací zařízení (hadici s rychlospojkami) a po uložení do vaku vše uskladní na povrchu modulu Quest k případnému dalšímu využití.
2.3.2011 17:09 (ah)
Drew má jako první úkol vypuštění a odvětrání zbytků amoniaku z vadného čerpadla, uskladněného na plošině ESP-2. Bowen si mezitím připravuje úchyt nohou APFR na konci manipulátoru SSRMS, pomocí něhož později přenese plošinku LWAPA z modulu Columbus do nákladového prostoru raketoplánu.
2.3.2011 16:43 (ah)
Přepojením skafandrů na vnitřní zdroje byl výstup EVA-2 oficiálně zahájen v 16:42 SEČ.
2.3.2011 16:27 (ah)
Kvůli problémům s netěsností Bowenova skafandru se přípravy na výstup protáhly, ale teď už je vše v pořádku. V přechodové komoře s kosmonauty je pomalu snižován tlak.
2.3.2011 14:00 (ah)
Drew a Bowen se chystají na druhý výstup do kosmu (EVA-2) v rámci mise STS-133. Během výstupu mají kosmonauti vypustit zbývající amoniak z vadného čerpadla (přemístěného při EVA-1), sejmout plošinu na experimenty z modulu Columbus, nainstalovat kameru na vozík CETA, nainstalovat kameru a ochrannou krytku na manipulátor Dextre, nasadit krytku na kameru manipulátoru SSRMS a provést několik dalších drobnějších prací na povrchu stanice. Výstup EVA-2 má být zahájen 2.3.2011 kolem 16:15 SEČ a má trvat 6,5 hodiny.
1.3.2011 21:00 (ah)
V úterý 1.3.2011 byl z nákladového prostoru raketoplánu vyložen modul PMM Leonardo a trvale připojen k dolnímu uzlu modulu Unity. Tentýž den bylo rozhodnuto, že zvažované snímkování komplexu z odpojeného Sojuzu TMA-01M se neuskuteční.
1.3.2011 06:30 (ah)
Ještě před koncem 5. letového dne bylo oznámeno, že mise STS-133 se prodlužuje o jeden den, takže raketoplán Discovery zůstane u ISS až do 6.3.2011 a přistane na KSC 8.3.2011 kolem 17:30 SEČ.
28.2.2011 23:30 (ah)
Oficiálně výstup EVA-1 skončil ve 23:20 SEČ (zahájením tlakování přechodové komory). Výstup tak trval celkem 6 hodin a 34 minut.
28.2.2011 23:08 (ah)
Oba kosmonauti jsou zpět v přechodové komoře modulu Quest. Výstup EVA-1 je u konce.
28.2.2011 23:00 (ah)
Kosmonauti už dokončili všechny plánované práce a vrací se do přechodové komory. Cestou ještě uskutečnili japonský propagační experiment se "zprávou v lahvi", při kterém do malé kovové termosky "zachytili" kosmické vakuum a přitom vše fotograficky dokumentovali. Získaný materiál bude vystaven na Zemi a má sloužit ke zvýšení zájmu mladých Japonců o kosmický výzkum.
28.2.2011 22:37 (ah)
Obě kolejnice na nosníku S3 byly úspěšně prodlouženy.
28.2.2011 22:26 (ah)
Kosmonauti se pustli ještě do prodlužování kolejnic a posouvání zarážek na centrálním nosníku tak, aby mobilní transportér s připojeným manipulátorem SSRMS mohl v budoucnu dosáhnout blíže ke konci stanice.
28.2.2011 22:00 (ah)
Kamera je úspěšně v nové poloze a opět funkční.
28.2.2011 21:25 (ah)
Dalším úkolem je přemontování stojanu jedné externí kamery na nosníku S3 tak, aby kamera nebyla příliš blízko nově instalované plošině ELC-4.
28.2.2011 21:04 (ah)
Bowen dokončil práci u čerpadla na ESP-2 a opustil konec manipulátoru SSRMS. Drew se už věnuje menším činnostem (přenášení vybavení pro pokračování výstupu). Instalací kabelu J612 a přenesením čerpadla byly splněny dva nejdůležitější úkoly dnešního výstupu.
28.2.2011 20:06 (ah)
NASA počítá s návratem vadného čerpadla k inspekci na Zemi během poslední mise raketoplánu Atlantis STS-135 v létě 2011.
28.2.2011 20:00 (ah)
Blok čerpadla je už upevněn na plošině ESP-2. Bowen ještě připojuje odvzdušňovací hadici.
28.2.2011 19:10 (ah)
Došlo k výpadku ovládání manipulátoru SSRMS z modulu Cupola, takže bylo třeba přejít k záložnímu ovládacímu panelu v modulu Destiny. To si vyžádalo několik desítek minut, při kterých Bowen čekal u vadného čerpadla a Drew se zdržoval na ESP-2 u ochranného boxu, do kterého bude čerpadlo umístěno.
28.2.2011 18:42 (ah)
Drew upevnil na modul Destiny odvzdušňovací hadici, která bude při EVA-2 použita k vyprázdnění čerpadla od zbytků amoniaku.
28.2.2011 18:26 (ah)
Bowen si připravil úchyt nohou PFR a nastoupil na konec manipulátoru SSRMS. Kosmonauti na ISS nyní manipulátor směrují k centrálnímu nosníku, kde je umístěno vadné čerpadlo (loni v létě ho kosmonauti nestihli uložit na ESP-2, takže dnes jde o dokončení zbylých restů).
28.2.2011 17:52 (ah)
Záložní kabel J612 byl úspěšně zapojen na straně Unity i Tranquility. Kosmonauti se rozdělili a přešli k dalšímu úkolu, kterým je přemístění vadného modulu čerpadla. Bowen bude čerpadlo přenášet na konci manipulátoru SSRMS, zatímco Drew přenese část vybavení ručně k ESP-2.
28.2.2011 16:50 (ah)
Steve Bowen a Al Drew v mírném předstihu zahájili první výstup do kosmu (EVA-1). V plánu je instalace záložního napájecího kabelu mezi moduly Unity a Tranquility, přemístění vadného modulu čerpadla z mobilního transportéru MT na plošinu ESP-2 (u modulu Quest) a provedení řady drobnějších údržbářských prací na povrchu stanice. Výstup byl zahájen 28.2.2011 v 16:46 SEČ a má trvat 6,5 hodiny.
27.2.2011 23:00 (ah)
Z řídicího střediska bylo posádce STS-133 oznámeno, že podle všech dostupných dat a fotografií (ze startu, z OBSS i z ISS) je tepelná ochrana Discovery v pořádku a raketoplán je schopen bezpečného návratu na Zemi. Není ani třeba provést žádnou tzv. "cílenou inspekci", na kterou byl vyhrazen čas v 6. letovém dni.
27.2.2011 22:50 (ah)
Hlavní náplní čtvrtého letového dne (27.2.2011) bylo přenášení nákladu mezi raketoplánem a stanicí a také příprava na zítřejší výstup do kosmu (EVA-1) [jeho začátek je naplánován na 28.2. krátce po 17. hodině SEČ].
27.2.2011 12:00 (ah)
Ještě během třetího letového dne (po připojení raketoplánu ke stanici) kosmonauti pomocí manipulátorů SRMS a SSRMS vyzvedli z nákladového prostoru plošinu ELC 4 a přemístili ji na staniční nosník S3. Na nosníku ELC 4 je nyní umístěn náhradní (záložní) radiátor pro termoregulační systém stanice a na plošině je také řada úchytných bodů pro budoucí umístění další externího vybavení stanice.
26.2.2011 22:42 (ah)
Po vyrovnání tlaků a po otevření všech průlezů se obě posádky setkaly ve 22:36 SEČ v modulu Harmony.
26.2.2011 20:15 (ah)
Připojení Discovery STS-133 k ISS úspěšně proběhlo ve 20:14 SEČ.
26.2.2011 19:44 (ah)
Raketoplán dosáhl bodu ve vzdálenosti cca 100 metrů přesně před stanicí a zahájil závěrečné přibližování.
26.2.2011 19:16 (ah)
Ve vzdálenosti cca 200 metrů pod stanicí raketoplán zahájil otočku RPM, aby kosmonauti z ISS mohli vyfotografovat spodní část raketoplánu. Snímky budou později vyhodnoceny v řídicím středisku na Zemi.
26.2.2011 19:00 (ah)
Raketoplán je cca 400 metrů přímo pod stanicí.
26.2.2011 18:40 (ah)
Discovery STS-133 se už pomalu blíží he stanici ISS. Vzdálenost je v tuto dobu cca 4 km. Snímkovací otočka RPM u ISS má proběhnout kolem 19:15 SEČ a vlastní spojení pak ve 20:16 SEČ.
25.2.2011 18:00 (ah)
Operace na oběžné dráze probíhají dobře. Dnes je na programu STS-133 především kontrola povrchu raketoplánu pomocí kamer a senzorů na nástavci OBSS, připojeném na konci manipulátoru SRMS. Snímky budou zaslány na Zemi, kde je v příštích dnech vyhodnotí.
24.2.2011 23:38 (ah)
Po motorickém manévru OMS-2 je Discovery na stabilní oběžné dráze. Po dvoudenním postupném přibližování je připojení k ISS naplánováno na sobotu 26.2.2011 kolem 20:15 SEČ.
24.2.2011 23:05 (ah)
Vzlet proběhl úspěšně a raketoplán je na základní přechodové oběžné dráze kolem Země.
24.2.2011 22:54 (ah)
START. Raketoplán Discovery se vydal na svou poslední vesmírnou pouť!
24.2.2011 22:52 (zb)
V 6,6 sekundy před startem se zapalují hlavní motory raketoplánu SSME. Start začíná zážehem motorů SRB.
24.2.2011 22:49 (zb)
Start raketoplánu byl povolen!
24.2.2011 22:42 (zb)
Odpočítávání se znovu rozběhlo.
24.2.2011 22:37 (ah)
Uprostřed závěrečného přerušení se objevil problém s počítačem u bezpečnostních techniků oblasti kosmodromu, což by mohlo zhatit start. Pracuje se na nápravě.
24.2.2011 22:16 (zb)
Právě probíhá závěrečné plánované přerušení odpočítávání, kdy se hodiny odpočtu zastavili na 45 minut. Odpočítávání se rozběhne 9 minut před startem.
24.2.2011 21:52 (zb)
Přesný čas startu byl upřesněn na 22:50:27 SEČ.
24.2.2011 21:45 (zb)
Odpočítávání se znovu rozeběhlo.
24.2.2011 21:35 (zb)
Bylo zahájeno předposlední přerušení odpočítávání (T-20 min).
24.2.2011 21:26 (zb)
Zbývá zhruba 90 minut do startu, vše probíhá dle plánu a nejsou zjištěny žádné problémy.
24.2.2011 21:09 (zb)
Vstupní poklop do raketoplánu je již uzavřený a uzamčený.
24.2.2011 20:39 (zb)
Historicky poslední usazení astronauta v raketoplánu Discovery připadlo na Benjamina Alvina Drewa. Al Drew sedí na horní palubě za a mezi pilotem Ericem Boe a velitelem Stevem Lindseym v pozici letového specialisty č. 1. Účastnil se mise STS-118 Endeavour v roce 2007, v kosmu strávil celkem 12 dní.
24.2.2011 20:25 (zb)
Nicole Marie Stott, jediná žena v posádce v pozici letové specialistky č. 4. Usadila na prostřední sedačku dolní paluby. Je to její druhá mise, ale již letěla v raketoplánech Discovery STS-128 a vracela se Atlantisem při misi STS-129. Oba kosmické stroje okusila v roce 2009. Byla členkou posádky ISS 20 a 21 a v kosmu strávila 90 dní.
24.2.2011 20:05 (zb)
Letový specialista č. 2 Steve Gerard Bowen se usadil na zadní levou sedačku horní paluby. Nedávno v posádce nahradil zraněného Tima Kopru. Jeho úkolem budou především kosmické výstupy vně ISS. Má za sebou mise STS-126 Endeavour v roce 2008 a poslední úspěšnou misi z loňského roku, STS-132 Atlantis.
24.2.2011 19:57 (zb)
Jako třetí se do kokpitu usadil Eric Allen Boe. Účastnil se mise STS-126 Endeavour v roce 2008 a podruhé se do vesmíru vrací v pozici pilota. Jeho místo je na horní palubě vpředu, na pravé sedačce, jak se na pilota sluší.
24.2.2011 19:50 (zb)
Mike Reed Barratt je druhý usazený astronaut, jehož místo je na zadní sedačce dolní paluby. V kosmu strávil 199 dní, ale nikdy ne v raketoplánu. Byl členem posádky ISS 19 a 20 v roce 2009. Mike Barratt letí v pozici letového specialisty č. 3.
24.2.2011 19:43 (zb)
Steve Lindsey je 50ti letý vysloužilý plukovník letectva s více než 6500 nalétanými letovými hodinami na více než 50 různých typů letadel. Účastnil se misí STS-87 v roce 1997, STS-95 o rok později, STS-104 v roce 2001 a STS-121 v roce 2006.
24.2.2011 19:38 (zb)
První astronaut, který se usadil na přední levou sedačku horní paluby byl velitel Steve Wayne Lindsey.
24.2.2011 19:27 (zb)
Astronauté se po příjezdu ke startovací rampě pokochali pohledem na raketoplán a nyní vyjíždí výtahem do bílé místnosti, odkud budou nastupovat do kokpitu raketoplánu.
24.2.2011 19:03 (ah)
Posádka už si oblékla oranžové skafandry a odjíždí na rampu 39A.
24.2.2011 16:20 (ah)
Tankování nádrže ET bylo úspěšně dokončeno bez problémů.
24.2.2011 10:00 (ah)
V noci na pátek byla podle plánu odsunuta obslužná věž RSS. Plnění externí nádrže ET má být zahájeno ve 13:35 SEČ a dokončeno kolem 16:30 SEČ. Šestičlenná posádka odjede na rampu 39A v 19:00 SEČ. Start je naplánován na dnešek (24.2.2011) ve 22:50:24 SEČ.
23.2.2011 19:40 (ah)
Odpočítávání zatím probíhá dobře. Předpověď počasí na pátek dává až 80% šanci na vyhovující podmínky pro start.
21.2.2011 22:16 (ah)
Nové závěrečné odpočítávání dlouho odkládaného startu STS-133 bylo zahájeno 21.2.2011 ve 21:00 SEČ.
1.2.2011 20:20 (ah)
Dne 1.2.2011 byla sestava STS-133 s opravenou vnější nádrží ET převezena z budovy VAB opět na startovací rampu 39A. Start zůstává naplánován na 24.2.2011.
20.1.2011 13:00 (ah)
19.01.2011 byl do posádky STS-133 zařazen S. Bowen (protože původní člen posádky T. Kopra se 15.01.2011 zranil po pádu z jízdního kola).
6.1.2011 22:00 (ah)
Inspekce ve VAB odhalila několik dalších poškození externí nádrže ET a bylo tedy třeba provést dodatečné opravy nádrže. Ve čtvrtek 6.1.2011 bylo oznámeno, že start STS-133 se odkládá na konec února 2011 (nejdříve na 24.2.2011).
23.12.2010 10:00 (ah)
Převoz STS-133 do VAB proběhl nakonec 22.12.2010. Zpoždění bylo způsobeno dočasnými problémy s hydraulickým vyrovnávacím systémem pásového transportéru.
17.12.2010 21:00 (ah)
Dne 17.12.2010 proběhlo zkušební tankování STS-133 na rampě 39A. Cílem bylo ověřit úspěšnost provedených oprav a úprav. Tankování proběhlo bez problémů. Na pondělí 20.12.2010 je naplánován převoz sestavy STS-133 zpět do montážní budovy VAB k podrobné rentgenové inspekci externí nádrže ET.
3.12.2010 21:00 (ah)
V pátek 3.12.2010 manažeři NASA oznámili další odklad startu STS-133, tentokrát až nejméně na 3.2.2011.
24.11.2010 22:00 (ah)
Ve středu 24.11. byl start Discovery STS-133 odložen na nejméně 18.12.2010, ale pravděpodobný je i možný odklad až na únor 2011.
19.11.2010 20:00 (ah)
Dne 18.11.2010 byl start STS-133 zase o pár dní odložen na nejméně 3.12.2010 kolem 8:52 SEČ. Důvodem je nedostatek času na potřebné analýzy a opravy.
05.11.2010 22:00 (ah)
Po několika odkladech kvůli technickým problémům s ventilem na pravém modulu OMS/RCS, bylo 31.10.2010 zahájeno ostré odpočítávání, ale to muselo být nejprve dvakrát neplánovaně zastaveno kvůli výpadkům napájení řídicího počítače SSME a kvůli špatnému počasí na KSC, až nakonec při plnění externí nádrže ET došlo 5.11. k úniku plynného vodíku z odvětrávacího systému, takže plánovaný start musel být odložen nejméně na 30.11.2010 (kolem 10:02 SEČ). Kromě toho byly zjištěny trhliny v izolační pěně nádrže ET, takže technici mají opravdu hodně práce a zatím není jisté, jestli se všechno podaří do konce listopadu vyřešit.
24.10.2010 19:30 (ah)
Cílem mise raketoplánu Discovery STS-133 je doprava a instalce modulu PMM (Permanent Multipurpose Module) Leonardo a plošiny ELC-4 na Mezinárodní kosmickou stanici ISS. Na stanici se při tomto letu také dostane humanoidní robot Robonaut 2. Během letu se uskuteční 2 výstupy do kosmu. Mise STS-133 je posledním plánovaným letem raketoplánu Discovery do kosmu.

V průběhu předstartovních příprav se objevily problémy s únikem paliva ze systému OMS (Orbiter Maneuvring System) raketoplánu. Technici proto přímo na rampě vyměnili příslušná těsnění.

Start raketoplánu Discovery STS-133 z KSC je zatím plánován na 1.11.2010 ve 21:40 SEČ.

Pokud není uvedeno jinak, jsou použité fotografie z NASA (viz. Using NASA Imagery) a dalších volně přístupných zdrojů.