Obsah > Pilotované lety > STS > STS-132 > Průběžné info
Znak mise
Raketoplán: Atlantis (F32)
Mise: STS-132/ULF4
Náklad: MRM-1/Rassvět
Start: 14.5.2010 20:20 SELČ
Rampa: LC-39A, KSC, Florida
Přistání: (26.5.2010)
Letiště: SLF, KSC, Florida

Odkazy:
MEK VMCC (cz)
info Space40 (cz)
info MEK (cz)
aktuality NASA (en)
info CBS News (en)
info NASA (en)
diskuse a aktuality (cz)
chat.kosmo.cz (cz)
web kamery na KSC (en)
SpaceflightNow.com (en)
fotogalerie NASA (en)
fotogalerie KSC (en)
NASA TV (en)
technologie STS (en)

Na této stránce je průběžné online zpravodajství z mise STS-132, připravované autory ze serveru kosmo.cz (kontakt aholub@centrum.cz) [autorefresh stránky 5 minut].

26.5.2010 14:55 (ah)
Přesný čas dosednutí hlavního podvozku byl ve 14:48:11 SELČ, takže let STS-132 trval celkem 11 dní 18 hodin a 28 minut.
26.5.2010 14:50 (ah)
Raketoplán Atlantis STS-132 úspěšně přistál na KSC 26.5.2010 ve 14:48 SELČ.
26.5.2010 14:44 (ah)
Závěrečná pravá zatáčka před přistáním. Sonické třesky při překračování rychlosti zvuku.
26.5.2010 14:38 (ah)
Raketoplán je už nad Floridou, ale stále je přes 50 km vysoko.
26.5.2010 14:35 (ah)
Atlantis přelétá nad Kubou.
26.5.2010 14:16 (ah)
Raketoplán vstoupil do hustých vrstev atmosféry ve výšce 120 km při rychlosti Mach 25.
26.5.2010 13:46 (ah)
Brzdicí manévr proběhl úspěšně. Raketoplán Atlantis je na cestě k přistání na Zemi.
26.5.2010 13:31 (ah)
Přistání je plánováno na dráze 33 (azimut 330°) letiště SLF (Shuttle Landing Facility) na kosmodromu KSC (Kennedy Space Center). Před dosednutím by měl raketoplán udělat dlouhou pravou zatáčku o celých 320°.
26.5.2010 13:17 (ah)
Letový ředitel vydal souhlas s přistáním hned při první plánované možnosti. Brzdicí manévr bude zahájen ve 13:49:59 SELČ a motory OMS během 3 minut a 5 sekund sníží rychlost raketoplánu o cca 100 m/s, což stačí ke snížení perigea oběžné dráhy tak, aby raketoplán vstoupil do hustých vrstev atmosféry a po aerodynamickém brzdění pak přistál.
26.5.2010 12:50 (ah)
Posádka dostala souhlas k zahájení takzvaného "fluid loading", což je pití velkého množství nápojů, které prý zlepšuje adaptaci kosmonautů na zemskou tíži.
26.5.2010 11:40 (ah)
Nákladový prostor raketoplánu Atlantis byl uzavřen.
26.5.2010 10:45 (ah)
Přípravy na sestup jsou v plném proudu. Posádka zahájila aktivaci potřebných systémů a také si už obléká skafandry. Velitel Ken Ham už je ve skafandru a usazen ve svém křesle na letové palubě raketoplánu. Předpověď počasí je od včerejška téměř stejná, nebezpečí hrozí z přeháněk v okolí kosmodromu.
25.5.2010 20:30 (ah)
Tepelná ochrana raketoplánu Atlantis STS-132 byla shledána neporušenou a vyhovující pro zajištění přistání. To je výsledek analýzy včerejších dat z OBSS. Zítra bude pro přistání připraveno jen KSC (záložní Edwards AFB se nebude aktivovat). První možnost přistání začíná brzdicím manévrem 26.5.2010 ve 13:41 SELČ (na 186. oběhu) a končí přistáním na KSC ve 14:48 SELČ. Druhá možnost (na 187. oběhu) má brzdicí manévr v 15:17 SELČ a přistání v 16:22 SELČ. Předpověď počasí pro KSC je poměrně dobrá, ale přece jen se v okolí kosmodromu mohou objevit přeháňky, což by přistání znemožnilo. Rozhodovat se bude samozřejmě až zítra.
24.5.2010 17:10 (ah)
Standardní závěrečná kontrola povrchu raketoplánu před přistáním byla dokončena. Nástavec OBSS byl uložen na své místo na kraji nákladového prostoru raketoplánu. Zítra proběhne vyhodnocení naměřených dat a kosmonauti budou raketoplán připravovat k návratu na Zemi. První plánovaná možnost přistání je na KSC ve středu 26.5.2010 ve 14:48 SELČ.
23.5.2010 18:40 (ah)
Kompletní oblet stanice byl dokončen. Raketoplán provedl první motorický separační manévr a odlétá od stanice. Kontrola tepelné ochrany raketoplánu pomocí OBSS je na programu až zítra, tedy v pondělí 24.5.2010.
23.5.2010 17:54 (ah)
Byl zahájen standardní inspekční oblet raketoplánu kolem stanice.
23.05.2010 17:23 (ah)
Raketoplán Atlantis se odpojil od ISS přesně podle plánu, tedy v 17:22 SELČ.
23.05.2010 14:48 (ah)
Posádky se rozloučily a průlezy byly uzavřeny. K vlastnímu odpojení raketoplánu od stanice dojde cca za 2,5 hodiny.
23.5.2010 13:55 (ah)
Odpojení raketoplánu Atlantis STS-132 od stanice ISS je naplánováno na 23.5.2010 v 17.22 SELČ. Už za chvíli (kolem 14:10 SELČ) se posádky rozloučí a budou uzavřeny průlezy mezi raketoplánem a stanicí.
22.05.2010 22:00 (ah)
V sobotu 22.5.2010 byla plošina ICC se starými akumulátory z P6 uložena do nákladového prostoru raketoplánu k dopravě na Zemi. Kosmonauti během dne absolvovali tiskovou konferenci a měli i trochu osobního volna.
21.05.2010 19:15 (ah)
Výstup EVA-3 skončil v 19:13 SELČ, takže trval celkem 6 hodin a 46 minut. Všechny úkoly výstupu byly splněny.
21.5.2010 18:56 (ah)
Reisman i Good jsou už zpět v přechodové komoře modulu Quest.
21.5.2010 18:16 (ah)
Před koncem EVA-3 kosmonauti ještě připravili na povrchu stanice skříňky s nářadím, které bude použito při budoucích výstupech do kosmu.
21.5.2010 18:00 (ah)
Poslední plánovanou a už dokončenou činností EVA-3 bylo přenesení soklu PDGF (Power and Data Grapple Fixture) z nákladového prostoru raketoplánu do přechodové komory modulu Quest. Rozměrný PDGF bude v příštích dnech uvnitř ISS dovybaven a při plánovaném výstupu 8.7.2010 by ho Wheelock a Caldwell-Dysonová měli nainstalovat na povrch modulu Zarja. Staniční manipulátor SSRMS tak získá další základnu, na kterou bude moci "překročit" a operovat pak i v ruské části ISS.
21.5.2010 16:00 (ah)
Také šestý blok nových akumulátorů kosmonauti bez problémů nainstalovali na P6. Jako poslední dokončili přemístění úplně prvního starého bloku akumulátorů, který byl od EVA-2 umístěn na provizorním držáku poblíž P6. Dnes kosmonauti blok uvolnili a přenesli na ICC. Výměna akumulátorů na P6 tím byla skončena.
21.5.2010 15:00 (ah)
Šestý blok starých akumulátorů byl přemístěn z P6 na ICC.
21.5.2010 14:15 (ah)
Pátý blok nových akumulátorů je úspěšně na P6.
21.5.2010 14:00 (ah)
Dnes první starý blok akumulátorů (celkově už pátý) byl demontován z P6 a umístěn na plošinu ICC k dopravě na Zemi. Probíhá přenášení celkově pátého nového bloku akumulátorů z ICC na P6.
21.5.2010 13:07 (ah)
Jedna záložní hadicová spojka byla úspěšně přepojena a kosmonauti se chystají přejít k výměně akumulátorů na P6.
21.5.2010 13:00 (ah)
Prvním úkolem výstupu je úprava hadicových spojek na amoniakovém okruhu temoregulačního systému mezi nosníky P4/P5.
21.5.2010 12:30 (ah)
Přepojením skafandrů na vnitřní zdroje byl výstup EVA-3 oficiálně zahájen ve 12:27 SELČ.
21.5.2010 10:00 (ah)
Dnešní výstup do kosmu (EVA-3) má začít kolem 12:45 SELČ. Good a Reisman mají dokončit výměnu akumulátorů v P6, přemístit úchytný sokl PDGF a podle možností udělat i další drobnější práce na povrchu stanice.
20.5.2010 13:00 (ah)
Průlez do modulu Rassvet byl otevřen 20.5.2010 ve 12:52 SELČ.
19.5.2010 19:50 (ah)
Úspěšný výstup EVA-2 skončil v 19:47 SELČ, takže trval celkem 7 hodin a 9 minut.
19.5.2010 19:30 (ah)
Kosmonauti se vrací do přechodové komory. Výstup EVA-2 se blíží ke svému konci.
19.5.2010 19:28 (ah)
Aretační zámky u rotátoru antény SGANT byly uvolněny a odstraněny, takže SGANT je funkční a stanice ISS tak získala zálohu vysokorychlostní komunikace v pásmu Ku přes družice systému TDRS.
19.5.2010 19:00 (ah)
Utažení šroubů u antény SGANT bylo úspěšné. Nyní už kosmonauti nevidí žádnou škvíru a také ani při mírném cloumání se anténa nijak nehýbala. Bylo tedy rozhodnuto anténu aktivovat, což znamená uvolnění aretačních zámků.
19.5.2010 18:15 (ah)
Poslední plánovanou prací pro EVA-2 je pokus o lepší dotažení šroubů u antény SGANT. Při výstupu EVA-1 se totiž ani nadvakrát utažení zcela nepodařilo a mezi parabolickou anténou a stožárem stále zůstala asi milimetrová škvíra. Také proto nebyla zatím nová anténa SGANT aktivována.
19.5.2010 18:10 (ah)
Čtvrtý nový blok akumulátorů byl umístěn na P6. Starý blok, demontovaný dnes z P6 jako první, zůstane uchycen na dočasném držáku až do výstupu EVA-2 (kdy budou vyměněny zbývající 2 bloky).
19.5.2010 18:00 (ah)
Každý blok akumulátorů má rozměry 100 x 90 x 50 cm, hmotnost přes 150 kg a plánovanou životnost 6,5 roku.
19.5.2010 17:00 (ah)
I třetí blok akumulátorů byl úspěšně vyměněn a řídicí středisko dalo souhlas k výměně čtvrtého bloku, což už je v nadplánu.
19.5.2010 16:10 (ah)
Druhý blok akumulátorů byl kompletně vyměněn.
19.5.2010 15:43 (ah)
Druhý blok starých akumulátorů byl demontován z P6 a umístěn na ICC (první starý blok zůstává zatím na dočasném držáku).
19.5.2010 15:10 (ah)
Původní blok akumulátorů byl součástí nosníku P6, který byl vynesen do kosmu v listopadu 2000 při misi raketoplánu Endeavour STS-97. Dnes vyměňované akumulátory jsou součástí "kanálu B" na P6. Akumulátory "kanálu A" na P6 byly úspěšně vyměněny už loni v létě při misi STS-127.
19.5.2010 15:06 (ah)
První nový blok akumulátorů byl úspěšně nainstalován na P6.
19.5.2010 14:45 (ah)
Manipulátorem SSRMS byla plošina ICC se sadou nových akumulátorů přenesena do blízkosti nosníku P6. Kosmonauti nejprve k prvnímu starému bloku akumulátorů na P6 namontovali madla, pak uvolnili dva úchytné šrouby a ručně přenesli blok akumulátorů na dočasný držák poblíž. Následně vyjmou nový blok akumulátorů z ICC a naistalují ho do uvolněného místa na P6.
19.5.2010 13:42 (ah)
Oba kosmonauti jsou už u levobočního koncového nosníku P6, kde budou měnit akumulátory elektrického napájecího systému stanice.
19.5.2010 13:30 (ah)
Steve Bowen úspěšně uvolnil zaklíněný kabel na OBSS, takže všechny senzory na OBSS jsou opět plně pohyblivé. nakonec Bowen kabel ještě urovnal a zajistil úvazy proti případnému opětovnému zašmodrchání.
19.5.2010 12:50 (ah)
Výstup EVA-2 začal přepojením skafandrů na vnitřní zdroje ve 12:38 SELČ.
19.5.2010 10:15 (ah)
Druhý výstup do kosmu (EVA-2) je na programu STS-132 ve středu 19.5.2010. Plánovaný začátek výstupu EVA-2 byl o půl hodiny uspíšen, protože Bowen a Good se mají v nadplánu pokusit uvolnit zašmodrchaný kabel u naklápěcí jednotky na OBSS (což omezilo některé kontroly, provedené druhý letový den), aby při závěrečné kontrole povrchu raketoplánu před přistáním bylo možno provést všechna plánovaná snímkování a měření. Hlavní náplní výstupu EVA-2 ale bude výměna prvních tří ze šesti akumulátorů na nosníku P6. Výstup má začít kolem 13:15 SELČ.
18.5.2010 14:30 (ah)
Modul Rassvet byl úspěšně připojen k dolnímu portu modulu Zarja na ISS. U stanice Rassvet bude sloužit k připojování lodí Sojuz TMA a Progress M, ale také k provádění experimentů a k uskladnění různých zásob a vybavení.
18.5.2010 14:00 (ah)
Řídicí středisko vydalo souhlas s připojením modulu Rassvet k modulu Zarja.
18.5.2010 13:10 (ah)
Rassvet už je blízko dolního portu modulu Zarja, kam má být za chvíli připojen.
18.5.2010 12:35 (ah)
Manipulátorem SRMS (Shuttle RMS) byl modul MRM-1/Rassvet vyzdvižen z nákladového prostoru raketoplánu a následně byl modul zachycen staničním manipulátorem SSRMS (Space Station RMS). Po předání bude Rassvet přenesen k modulu Zarja.
17.5.2010 21:25 (ah)
Výstup EVA-1 skončil ve 21:19 SELČ (trval 7 hodin a 25 minut). Všechny hlavní úkoly výstupu byly splněny.
17.5.2010 20:54 (ah)
Ještě během výstupu EVA-1 uchopil raketoplánový manipulátor SRMS úchyt na ruském modulu MRM-1/Rassvet v nákladovém prostoru raketoplánu. Zítra bude modul přenesen a připojen k dolnímu uzlu modulu Zarja.
17.5.2010 20:51 (ah)
Bowen povolil šrouby celkem u tří nových akumulátorů a Reisman už je také hotov se svou prací. Oba kosmonauti uklízejí pracoviště a vrací se do přechodové komory. Výstup EVA-1 pomalu končí.
17.5.2010 20:36 (ah)
Reisman dokončil elektrické zapojení EOTP a věnuje se kontrole tepelné izolace EOTP a montáži elektrického motorku na EOTP.
17.5.2010 20:20 (ah)
Konstrukce EOTP bude sloužit jako zásobník na nářadí při práci manipulátoru Dextre.
17.5.2010 20:14 (ah)
Řídicí středisko rozhodlo, že skříň EOTP je na Dextre připevněna dostatečně, takže se kosmonauti mohou věnovat posledním úkolům dnešního výstupu. Reisman zapojuje elektrické konektory EOTP a Bowen na ICC povoluje pár šroubů u nových akumulátorů, které budou použity k výměně v nosníku P6 při EVA-2 a EVA-3.
17.5.2010 19:56 (ah)
Kosmonauti utáhli 3 ze 4 šroubů mezi EOTP a Dextre. Čtvrtý šroub zatím vzdoruje zašroubování.
17.5.2010 19:37 (ah)
Bowen si v přechodové komoře doplnil zásoby kyslíku ve skafandru tak, aby vydržely i prodlouženou dobu výstupu.
17.5.2010 19:24 (ah)
Bowen měl původně ještě uvolnit aretaci pohybového mechanizmu antény SGANT, ale řídicí středisko rozhodlo aretaci zatím neuvolňovat a plnou aktivaci SGANT ponechat na později. Reisman už přenáší konstrukci OETP k manipulátoru Dextre (umístěnému na středovém nosníku stanice). Kosmonauti jsou poněkud ve skluzu proti plánu a řídicí středisko uvažuje o prodloužení výstupu cca o hodinu (původní plánovaná délka EVA-1 byla 6,5 hodiny).
17.5.2010 18:37 (ah)
Reisman se na konci SSRMS vrací k ICC, kde bude pracovat na demontáži skříňky EOTP, určené k instalaci na manipulátor Dextre. Bowen mezitím na SGANT uchycuje tepelně izolační obšívku.
17.5.2010 18:35 (ah)
Jedna anténa SGANT (Space to Ground ANTenna) pro vysokorychlostní komunikaci v pásmu Ku přes družice systému TDRS (Tracking and Data Relay Satellites), už na Z1 funguje od roku 2000. Nově nainstalovaná anténa SGANT bude sloužit jako záložní.
17.5.2010 18:34 (ah)
Vzdorující konektor byl úspěšně propojen. Podařilo se to díky tomu, že kosmonouti jednu stranu konektoru zastínili před Sluncem (aby se ochladil) a druhou stranu konektoru naopak nechali trochu ohřát na Slunci (a tím konektor mírně roztáhnout). Pak už konektor zapadl bez problémů.
17.5.2010 18:21 (ah)
Kosmonauti se pokouší zapojit konektor mezi anténou a stožárem, ale zatím se jim to nedaří. Dvě strany konektoru do sebe nechtějí zapadnout.
17.5.2010 18:10 (ah)
Základní uchycení parabolické antény na stožár na Z1 bylo dokončeno, ale kosmonauti ohlásili, že mezi anténou a stožárem je stále škvíra. Po větším dotažení šroubů už spoj podle hášení kosmonautů vypadá dostatečně pevně.
17.5.2010 17:15 (ah)
Reisman přenáší parabolu z ICC na Z1 a Bowen mezitím zapojuje 6 datových a napájecích kabelů k nově instalovanému stožáru.
17.05.2010 17:00 (ah)
Stožár byl úspěšně namontován na staniční nosník Z1. Nyní se kosmonauti zabývají druhou částí SGANT, kterou je parabolická anténa.
17.5.2010 15:00 (ah)
Kosmonauti uvolnili 8 šroubů, které držely stožár antény SGANT na plošině ICC, a Reisman nyní dlouhý stožár přenese k Z1.
17.5.2010 14:38 (ah)
Reisman si připravuje úchyty nohou na konci staničního manipulátoru SSRMS. Poté na SSRMS nastoupí a bude postupně přenášet díly systému SGANT z ICC na Z1. Bowen bude díly montovat na Z1.
17.5.2010 14:00 (ah)
Výstup EVA-1 byl zahájen ve 13:54 SELČ. Po přípravě pracoviště bude prvním úkolem kosmonautů instalace záložní parabolické antény SGANT na nosník Z1.
17.5.2010 13:10 (ah)
Garrett Reisman a Steve Bowen si oblékli těžké skafandry pro výstup do kosmu. Oba jsou už v přechodové komoře modulu Quest. Přípravy na výstup EVA-1 zatím probíhají v mírném předstihu proti plánu. Výstup EVA-1 by měl začít kolem 14:15 SELČ.
16.5.2010 23:00 (ah)
Přenesení plošiny ICC-VLD bylo dokončeno. Technicky je tedy vše připraveno pro zítřejší výstup EVA-1.
16.05.2010 18:30 (ah)
Poslední průlezy byly otevřeny v 18:18 SELČ a hned poté se obě posádky setkaly a přivítaly. Velitel ISS Oleg Kotov provedl základní bezpečnostní školení a informoval posádku raketoplánu o stavu stanice. Následně kosmonauti zahájili společnou činnost. Ještě dnes staniční manipulátor SSRMS vyzvedne z nákladového prostoru raketoplánu plošinu ICC a přenese ji na mobilní základnu stanice k dočasnému uskladnění. Plošina obsahuje díly a vybavení pro plánované výstupy do kosmu.

Hned zítra, v pondělí 17.5.2010 je na programu první výstup do kosmu (EVA-1). Reisman a Bowen mají přes modul Quest vystoupit cca ve 14:15 SELČ. Cílem výstupu je instalace záložní parabolické antény SGANT na nosník Z1, instalace skříňky EOTP (Enhanced Orbital Replaceable Unit [ORU] Temporary Platform) na manipulátor Dextre a příprava výměny akumulátorů v nosníku P6.
16.5.2010 16:30 (ah)
Raketoplán Atlantis STS-132 se úspěšně připojil k Mezinárodní kosmické stanici ISS v neděli 16.5.2010 v 16:28 SELČ.
16.5.2010 16:00 (ah)
Atlantis je 100 metrů před stanicí a dostal oficiální souhlas k připojení k ISS.
16.5.2010 15:39 (ah)
Snímkování spodní strany raketoplánu ze stanice bylo dokončeno. Také otočka RPM už proběhla. Raketoplán zahájil závěrečný přelet před stanici odkud proběhne konečné přiblížení a pak i připojení ke stanici.
16.5.2010 15:28 (ah)
Otočka RPM byla zahájena (ve vzdálenosti 200 metrů pod stanicí).
16.5.2010 15:20 (ah)
Raketoplán je už jen 250 metrů pod stanicí.
16.05.2010 14:52 (ah)
Atlantis je cca 2 km daleko od stanice ISS.
16.05.2010 13:50 (ah)
Raketoplán Atlantis se pomalu blíží k ISS (je cca 15 km od stanice). Proběhl manévr TI (Terminal Initiation) pro závěrečný přílet do bodu cca 200 metrů pod stanicí (směrem k Zemi). Snímkovací otočka RPM (Rendezvous Pitch Maneuver) je zde naplánována na 15:26 SELČ a samotné připojení ke stanici pak na 16:27 SELČ.
15.05.2010 23:54 (zb)
K dalším úkolům posádky patřila kontrola skafandrů pro kosmické výstupy a zařízení pro zítřejší spojení. Byly rovněž provedeny korekční manévry NC-2 a NC-3 (Nominal Correction) pro úpravu dráhy raketoplánu.
15.5.2010 11:25 (ah)
Druhý letový den (15.05.2010) je věnován především standardní kontrole povrchu raketoplánu pomocí senzorů OBSS (Orbiter Boom Sensor System).
14.05.2010 23:00 (ah)
Po navedení raketoplánu na oběžnou dráhu byly otevřeny dveře nákladového prostoru a byla vyklopena parabolická anténa pro komunikaci v pásmu Ku. Byl otestován kanadský manipulátor SRMS (Shuttle Remote Manipulator System) a byl proveden i první ze série motorických manévrů pro postupné přibližování ke stanici ISS.
14.5.2010 21:10 (ah)
Přechodová dráha měla výšku cca 70 x 250 km nad Zemí. Poblíž apogea ve 20:58 SELČ raketoplán provedl pomocí motorů OMS manévr OMS-2 a upravil výšku dráhy na 180 x 265 km. Z této dráhy bude zahájeno postupné stíhání a přibližování ke stanici ISS, které vyvrcholí v neděli 16.4.2010 v 16:27 SELČ plánovaným připojením k ISS.
14.05.2010 20:28 (zb)
Krásný start ve 20:20:09 SELČ proběhl bez problémů. K vypojení motorů SSME a navedení na přechodovou dráhu (tzv. MECO) došlo ve 20:28 SELČ, o dvacet sekund později byla odhozena vnější nádrž ET.
14.5.2010 20:11 (ah)
Letový ředitel Mike Leinbach dal souhlas ke startu. Odpočítávání se znovu rozeběhlo od stavu T - 9 minut.
14.5.2010 20:02 (zb)
Pomocné startovací motory na tuhá paliva SRB se zkládají z 11 segmentů (odlévaných válcových dílů bez svárů). Jeden segment v horní pravé části pomocného motoru SRB byl použit při první misi raketoplánu v roce 1981! Další segment na levé straně byl použit při startu Atlantisu v roce 1985.
14.5.2010 19:20 (zb)
Startovací okno je od 20:15:09 do 20:25:10 SELČ, start je plánován přesně na 20:20:09 SELČ.
14.5.2010 19:04 (zb)
Nastalo předposlední přerušení odpočítávání, které trvá 10 minut.
14.5.2010 18:52 (ah)
Byl uzavřen vstupní průlez do raketoplánu a "bílý pokoj" byl vyklizen. Odpočítávání se blíží ke konci. Do startu zbývá cca 1,5 hodiny.
14.5.2010 17:52 (zb)
Poslední astronaut, který se usadil do kokpitu k poslednímu letu Atlantisu, byl Michael Good Timothy, letový specialista č. 2 a letový inženýr. Jeho místo je na levém zadním křesle horní paluby. Timothy se účastnil mise STS-125 v květnu 2009. Poletí téměř přesně po roce znovu do vesmíru.
14.5.2010 17:41 (zb)
Předposledním astronautem, který se usadil do křesla, byl Garrett Reisman, letový specialista č. 1. Jeho místo je v pravém zadním křesle horní paluby. Rodák z New Jersey žil na palubě vesmírné stanice po dobu tří měsíců v roce 2008 při expedicích 16 a 17.
14.5.2010 17:35 (zb)
Jako další nastoupil letový specialista č. 4 Piers Sellers John. Jeho předchozí mise se uskutečnili v letech 2002 (STS-112) a 2006 (STS-121). Jeho místo je na prostředním křesle dolní paluby.
14.5.2010 17:28 (zb)
Do startu zbývají tři hodiny. Vše jde podle plánu.
14.5.2010 17:25 (zb)
Pilot raketoplánu Dominic "Tony" Antonelli se usadil do pravého křesla horní paluby. V této misi není žádný nováček, i Tony poletí do vesmíru podruhé. Narodil se v Detroitu a do NASA vstoupil v roce 2000.
14.5.2010 17:21 (zb)
Druhý se usadil specialista mise č. 3 Steve Bowen. Jeho místo je na dolní palubě na pravém levém křesle. Je to jeho druhá mise. Při této misi bude velitelem kosmického výstupu (EVA) č. 2.
14.05.2010 16:56 (zb)
Jako první se do kokpitu usadil velitel Ken Ham. Jeho místo je na předním levém křesle horní paluby. Narodil se v New Jersey a absolvent námořní akademie. Do NASA přišel v roce 1998.
14.5.2010 16:54 (ah)
Kosmonauti jsou už v tzv. "bílém pokoji" těsně u raketoplánu a postupně nastupují do kabiny. Tento proces zabere téměř hodinu.
14.5.2010 16:48 (ah)
Posádka dorazila na rampu 39A.
14.5.2010 16:40 (ah)
Šestičlennou posádku mise STS-132 tvoří velitel Ken Ham, pilot Dominic Antonelli a letoví specialisté Garrett Reisman, Michael Good, Steve Bowen a Piers Sellers. Každý z těchto kosmonautů už byl alespoň jednou v kosmu a Sellers už letí dokonce potřetí.
14.5.2010 16:34 (ah)
Posádka odjíždí z budovy O&C na rampu LC-39A, kde je očekává raketoplán Atlantis STS-132.
14.05.2010 16:22 (ah)
Posádka si obléhá skafandry v budově O&C (Operation & Checkout).
14.5.2010 14:24 (ah)
Nádrž ET byla úspěšně naplněna kapalným kyslíkem a kapalným vodíkem. Odpočítávání pokračuje.
14.5.2010 11:10 (ah)
Tankování nádrže ET bylo zahájeno podle plánu.
14.5.2010 10:00 (ah)
Odpočítávání zatím probíhá dobře. Byla už odsunuta obslužná věž RSS a raketoplán se připravuje na plnění externí nádrže ET kapalným kyslíkem a kapalným vodíkem. Tato operace má být zahájena dnes (14.5.2010) kolem 11. hodiny SELČ a dokončena by měla být krátce před 14. hodinou SELČ. Posádka se vydá na rampu 39A kolem 16:30 SELČ. Plánovaný okamžik startu byl upřesněn na 20:20:09 SELČ. Předpověď počasí pro KSC je poměrně dobrá a dává 70% šanci na vyhovující podmínky pro start.
11.5.2010 21:20 (ah)
Šestičlenná posádka STS-132 přiletěla na KSC v úterý 11.5.2010, kdy také ve 22:00 SELČ začíná ostré odpočítávání ke startu, plánovanému na 14.5.2010 ve 20:20 SELČ.
11.5.2010 21:00 (ah)
Cílem tohoto letu k ISS je doprava a instalce ruského modulu MIM-1/MRM-1 (Malyj Ispitatělnyj Modul 1 / Mini Research Module 1) alias Rassvět na Mezinárodní kosmickou stanici ISS. Během mise se mají uskutečnit celkem 3 výstupy do kosmu jejichž úkolem bude hlavně výměna akumulátorů v nosníku P6, ale také instalace záložní antény SGANT na Z1 a instalace nářaďové skříňky na manipulátor SPDM Dextre. Mise STS-132 je posledním plánovaným letem raketoplánu Atlantis do kosmu.

Pokud není uvedeno jinak, jsou použité fotografie z NASA (viz. Using NASA Imagery) a dalších volně přístupných zdrojů.